Mazda2 lanceert eerste zelfopladende full-hybrid

Gepubliceerd: 06 Dec 2021

mazda logo

De nieuwe Mazda2 Hybrid1, die vanaf de lente van 2022 in heel Europa zal worden verkocht, introduceert voor het eerst een zelfopladende ‘full hybrid’-aandrijving in het Mazda-gamma.

De Mazda2 Hybrid is een zelfopladende ‘full hybrid’, die een 1.490 cm³ grote en 93 pk/68 kW sterke driecilinder benzinemotor aan een elektromotor van 59 kW koppelt voor een totaal systeemvermogen van 116 pk/85 kW.

Mazda’s nieuwe hybride accelereert in 9,7 seconden van 0 tot 100 km/u en haalt een topsnelheid van 175 km/u. Over de WLTP-cyclus verbruikt hij gemiddeld slechts 4,0-3,8 l/100 km, terwijl hij zijn CO2-uitstoot beperkt tot 93-87 g/km (naargelang er 16”- of 15”-velgen werden gemonteerd).

Na het starten, rijdt de wagen automatisch in de elektrische modus (EV) voor een soepel, naadloos en stil rijgedrag in de stad, zonder uitstoot van CO2, NOx of roetdeeltjes.

In normale omstandigheden wordt de samenwerking tussen benzine- en elektromotor gestuurd met het oog op optimale prestaties en het laagst mogelijke brandstofverbruik. Tijdens het vertragen en remmen wordt de kinetische energie gerecupereerd als elektrische energie, die wordt opgeslagen in de krachtige batterij.

Het batterijniveau wordt voortdurend beheerd door de motoraangedreven generator, zodat het systeem nooit via een externe bron moet worden opgeladen.

Hoewel de nieuwe Mazda2 Hybrid een compacte auto uit het B-segment is, biedt zijn 2.560 millimeter lange wielbasis comfortabel plaats aan vier volwassenen en kan de koffer schermen met een inhoud van 286 liter. Hij wordt in heel Europa verkrijgbaar in drie uitvoeringen – Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile en Mazda2 Hybrid Select – en behaalde de maximale vijfsterrenscore in de crashtests van EuroNCAP2.

De nieuwe Mazda2 Hybrid is de jongste vrucht van de langlopende samenwerking tussen Mazda Motor Corporation en Toyota Motor Corporation. Het model zal worden gebouwd door Toyota Motor Europe, een volwaardige dochteronderneming van Toyota Motor Corporation en zal aan het Europese Mazda2-gamma worden toegevoegd als een Mazda-model.

Deze auto is erg belangrijk voor Mazda, dat zich engageert om de doelstellingen van zijn technologische langetermijnstrategie ‘Sustainable Zoom-Zoom 2030’ te vervullen. Conform het Klimaatakkoord van Parijs heeft de constructeur zich voorgenomen om de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn gamma tegen 2030 te halveren en de elektrificering van zijn gamma te versnellen om tegen 2050 koolstofneutraal te worden.

 

1 Brandstofverbruik over de gemengde WLTP-cyclus: 4,0 – 3,8 l/100 km, CO2-emissies (gemengde cyclus): 93-87 g/km. De wagens zijn gehomologeerd volgens de WLTP-procedure (EU-verordening 1151 / 2017; EU-verordening 2007/715). NEDC-brandstofverbruik (gemengde-cyclus): 3,2 – 2,8 l/100 km, CO2-emissies (gemengde cyclus): 73-64 g/km. Om de compatibiliteit te verzekeren, zijn de vermelde waarden weergegeven volgens de NEDC-cyclus – waarden bepaald conform de EU-implementatieverordening 1153/2017.

2 bron Euro NCAP: Euro NCAP | The European New Car Assessment Programme

 

bron : mazda-press.com

 

 

Mazda2 blinkt uit in zuinigheidstests

Gepubliceerd: 18 Okt 2021

mazda logo

Green NCAP heeft de Mazda2 met 1.5 Skyactiv-G-motor1 bekroond met 3,5 sterren voor zuinigheid en emissies. Dat resultaat positioneert de geteste versie van Mazda’s bekroonde stadswagen (55 kW/75 pk) in een erg select clubje van auto’s met verbrandingsmotor.

“Dit soort resultaten bevestigt de strategie van Mazda om interne verbrandingsmotoren te blijven verbeteren en zo de reële ecologische impact van onze wagens te verlagen”, aldus Heiko Strietzel, Powertrain Manager bij Mazda Motor Europe. “Die strategie verenigt verscheidene aandrijfoplossingen en gaat zoals altijd tot het uiterste om elke gram overbodig gewicht te schrappen.”

Mazda’s aantrekkelijke stadswagen toont zich licht, alert en efficiënt en is een van slechts drie auto’s met interne-verbrandingsmotor en zonder hybridesysteem die 3,5 sterren in de wacht sleepte. Tot nog toe behaalden alleen batterijaangedreven wagens (BEV) en oplaadbare hybridemodellen (PHEV) een hogere Green NCAP-score.

“We feliciteren Mazda met deze indrukwekkende prestaties, met name op het gebied van zuinigheid”, aldus Aleksandar Damyanov van Green NCAP. Dankzij zijn lage brandstofverbruik scoorde de Mazda2 ook uitstekend op het vlak van de emissies, al voegde de organisatie eraan toe dat hij nog beter had kunnen doen als hij over een benzineroetfilter beschikte.

Nieuw model nog efficiënter

De nieuwste Mazda2 MJ2022 met 55 kW/75 pk, die momenteel wordt gelanceerd in Europa, heeft een Skyactiv-G-benzinemotor met een hogere compressieverhouding (15:1 versus 13:1) en nieuwe technologieën2. Hoewel hij niet over het Mazda M Hybrid-systeem beschikt, wist Mazda het brandstofverbruik en de CO2-emissies ten opzichte van de geteste versie met nog eens ongeveer 10 procent terug te dringen, terwijl het koppel met 6 procent steeg. Mazda’s officiële cijfers blijken bovendien opmerkelijk accuraat in de realiteit. Het gemiddelde brandstofverbruik van de Mazda2 lag slechts iets hoger dan het officiële normverbruik over de gemengde WLTP-cyclus.

Green NCAP, een initiatief van veiligheidsorganisatie EuroNCAP, bekroont autoconstructeurs waarvan de modellen de minimumvereisten op het gebied van efficiëntie en uitlaatemissies overtreffen. Daartoe simuleert het realistische rijsituaties in weg- en labotests, zoals extreme temperaturen van -7 °C tot +35 °C, hoogtes tot 1.200 meter, korte ritten, zware belastingen en snelwegsnelheden. De sterrenscore die het gemiddelde resultaat op drie vlakken aangeeft, dekt de energie-efficiëntie, de vervuilingsniveaus en de uitstoot van broeikasgassen.

 

1 Brandstofverbruik over de gemengde WLTP-cyclus: 5,9-5,3 l/100 km, CO2-emissies over de gemengde cyclus: 133-120 g/km. De wagens zijn gehomologeerd volgens de WLTP-procedure (EU-verordening 1151 / 2017; EU-verordening 2007/715). Brandstofverbruik over de gemengde NEDC-cyclus: 5,2-4,1 l/100 km, CO2-emissies over de gemengde cyclus: 118-94 g/km. Om de compatibiliteit te verzekeren, zijn de vermelde waarden weergegeven volgens de NEDC-cyclus – waarden bepaald conform de EU-implementatieverordening 1153/2017.

2 Brandstofverbruik over de gemengde WLTP-cyclus: 5,0-4,7 l/100 km, CO2-emissies over de gemengde cyclus: 113-107 g/km. De wagens zijn gehomologeerd volgens de WLTP-procedure (EU-verordening 1151 / 2017; EU-verordening 2007/715). Brandstofverbruik over de gemengde NEDC-cyclus: 4,7-4,4 l/100 km, CO2-emissies over de gemengde cyclus: 106-100 g/km. Om de compatibiliteit te verzekeren, zijn de vermelde waarden weergegeven volgens de NEDC-cyclus – waarden bepaald conform de EU-implementatieverordening 1153/2017.

 

bron : mazda-press.com

 

 

Mazda kondigt uitbreiding SUV-gamma aan

Gepubliceerd: 07 Okt 2021

mazda logo

Mazda Motor Corporation heeft vandaag plannen aangekondigd om zijn SUV-gamma vanaf 2022 uit te breiden. Twee nieuwe modellen uit de ‘Large Product’-groep*1, de Mazda
CX-60 en Mazda CX-80, zullen in de komende twee jaar in Europa worden geïntroduceerd.

Om aan de groeiende vraag in het segment te voldoen, zal Mazda zijn Europese klanten een bredere waaier aan SUV’s aanbieden, die de jongste milieuprestaties verenigen met het rijplezier dat inherent is aan elke Mazda.

De nieuwe Europese modellen, de Mazda CX-60 en CX-80, zullen op middellange tot lange termijn een positieve businessgroei creëren. Door optimaal gebruik te maken van de ontwikkelings- en productiestrategie ‘Building Blocks’*2, die Skyactiv-technologie, een gebundelde planning en een flexibele productie omvat, zal Mazda zijn SUV-gamma uitbreiden met de jongste technologieën.

De CX-60 en CX-80, met twee respectievelijk drie zetelrijen, worden als eerste Europese modellen uitgerust met een plug-in hybrideaandrijving, die een viercilinder-benzinemotor aan een elektromotor paart. Daarnaast wordt de nieuwe generatie zescilinders-in-lijn op benzine (Skyactiv-X) en diesel (Skyactiv-D) gekoppeld aan een mild-hybridsysteem met 48-voltbatterij, waardoor ze een hoog vermogen met uitmuntende milieuprestaties verenigen.

Tegelijk met deze modellen worden overigens de nieuwe CX-70 en CX-90 met breed koetswerk en de CX-50 uit de ‘Small Platform’-groep gelanceerd in de Verenigde Staten en andere markten buiten Europa.

Ook komt er in de eerste helft van 2022 een nieuwe variant van de Mazda MX-30, de eerste in serie gebouwde elektrische wagen van het merk. Deze zal diverse elektrificeringstechnologieën bevatten en Mazda’s unieke wankelmotor als generator gebruiken.

Vanaf 2025 zal de onderneming een aantal nieuwe producten op basis van een nieuw, gericht EV-platform lanceren. Met de introductie van deze modellen zit Mazda op schema om zijn volledige gamma tegen 2030 te elektrificeren.

Behalve deze nieuwe modellen blijft ook de onlangs gemoderniseerde Mazda CX-5 een van de kernmodellen in Mazda’s wereldwijde activiteiten. Net als andere modellen zoals de CX-30, zal de CX-5 een cruciale rol blijven spelen in het cross-overgamma van het merk: de designevolutie, de productverbeteringen en de nieuwste veiligheids- en connectiviteitsvoorzieningen tillen de aantrekkingskracht van het gamma voortdurend naar een hoger niveau.

*1 Modellen in de ‘Large Product’-groep: CX-60, CX-70, CX-80 en CX-90

*2 Mazda’s unieke strategie om op efficiënte wijze superieure technologieën te ontwikkelen en te implementeren door een reeks fundamentele technologieën uit te werken als ‘bouwstenen’.

bron : mazda-press.com

 

 

Met Mild Hybrid-versie en beperkte reeks Homura

Gepubliceerd: 23 Sep 2021

MAZDA2

De Mazda2 MJ2022, de jongste versie van Mazda’s populaire hatchback voor het B-segment, wordt aangedreven door een opgewaardeerde 1.5 Skyactiv-G-motor, die meer rijgemak combineert met een lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot. De nieuwe krachtbron is verkrijgbaar in versies van 75 en 90 pk en de e-Skyactiv-G 90 met handgeschakelde versnellingsbak beschikt bovendien over mild-hybridtechnologie (MHEV).

Andere verbeteringen aan het Mazda2-gamma voor modeljaar 2022 zijn onder meer de lancering van de nieuwe speciale reeks Homura, de twee nieuwe koetswerkkleuren en de draadloze versie van Apple CarPlay op het hele modelgamma.

De Mazda2 MJ2022 verzekert daarmee een ongeëvenaard niveau van kwaliteit, raffinement en rijplezier in het B-segment.

Het volledige, aan de Belgische specificaties aangepaste, persdossier kan u hieronder downloaden.

Bron : mazda-press.com

 

 

Meer raffinement en een nieuwe gammastructuur

Gepubliceerd: 14 Sep 2021

CX5

Een ingrijpend opgewaardeerde versie van Mazda’s stijlvolle, ruime en dynamische SUV, de CX-5, wordt begin volgend jaar verkrijgbaar in heel Europa. De Mazda CX-5 MJ2022 introduceert de rijmoduskiezer Mi-Drive, een beter rijgedrag, nieuwe stijlelementen en een meer uitgesproken differentiatie tussen de uitvoeringen, een verbeterde lay-out en functionaliteit en een uitgebreide waaier aan veiligheidsvoorzieningen.

De CX-5 MJ2022 introduceert het Mi-Drive-systeem (Mazda Intelligent Drive select), dat de bestuurder in staat stelt om met een druk op de knop de meest geschikte aandrijfmodus in te schakelen. Bepaalde uitvoeringen met i-Active-vierwielaandrijving beschikken over een bijkomende Offroad-modus, die natuurlijker aanvoelt op ongeplaveide of gladde wegen.

Mazda heeft zijn Skyactiv-architectuur verder verbeterd met aanpassingen aan het koetswerk, de ophanging en de zetels om het rijcomfort te verhogen en vermoeidheid tegen te gaan. Ook werden de rolgeluiden sterk teruggedrongen, met name op ruwe ondergrond zoals grind.

De neus van de CX-5 MJ2022 werd getooid met een krachtig nieuw radiatorrooster, dat een meer driedimensionale look verenigt met het bekende vleugeldesign. De lichtblokken voor- en achteraan werden eveneens hertekend en het gamma werd uitgebreid met een nieuwe koetswerkkleur, Zircon Sand. De nieuwe uitvoeringen onderscheiden zich door subtiele verschillen die hun unieke karakter in de verf zetten.

De basisuitvoering CX-5 draagt dezelfde naam als het model zelf. Hij beschikt standaard over: ledkoplampen, 19” gepolijste en gefacetteerde lichtmetalen velgen, een HD-achteruitrijcamera en Mazda’s nieuwe Mazda Connect-systeem met 10,25”-scherm, navigatiesysteem en Mazda Connect-services.

Newground, de eerste nieuwe speciale reeks, onderscheidt zich door een zilverkleurige afwerking voor de bodembescherming, de voor- en achterbumpers en de deurlijsten, zwarte buitenspiegels, accenten in limoengroen voor het radiatorrooster en zwarte gefacetteerde lichtmetalen velgen van 19”. Het interieur combineert een bekleding in kunstleder met groene stiknaden en groene randen rond de verluchtingsroosters.

De nieuwe uitvoering Enso beschikt standaard over een zonnedak (behalve voor de SKYACTIV-D met 150 pk), een digitaal 7”-instrumentenbord en een audiosysteem van Bose.

 Homura, de tweede speciale reeks, bouwt voort op de troeven van zijn voorganger en biedt een opvallende, atletische en nog sportievere look, dankzij een glanzend zwarte afwerking voor het radiatorrooster, de merktypische vleugel vooraan, het onderste deel van de bumpers, de wielkasten, de deurlijsten en de buitenspiegels. De 19” lichtmetalen velgen zijn afgewerkt in zwarte metaalkleur en het radiatorrooster vooraan omvat rode accenten. Rode stiknaden sieren ook de zetels, het stuurwiel, de versnellingspook en de deurpanelen in kunstleder.

De topversie ‘Takumi’ combineert een uniform, eenkleurig koetswerk dat de schoonheid van de dynamische Kodo-stijl in de verf zet. De sterk glanzende lak van de 19” lichtmetalen velgen komt de massieve metaallook van de wagen ten goede. Het interieur kan schermen met soepel aanvoelend Nappaleder en de luxueuze texturen van echt hout.

 Ook beschikt de CX-5 MJ2022 voortaan over een draadloze lader voor Qi-compatibele smartphones in de middenconsole. De tweedelige, omkeerbare vloerplaat van de koffer ligt op hetzelfde niveau als de tildrempel om het in- en uitladen te vergemakkelijken. Newground-modellen zijn bovendien voorzien van een vloerplaat met een waterbestendige zijde voor natte of vuile items.

Het opgewaardeerde gamma i-Activsense-veiligheidssystemen van de CX-5 omvat voortaan de functie Cruising & Traffic Support (CTS). CTS gaat vermoeidheid bij de bestuurder tegen door in fileverkeer het gaspedaal, het rempedaal en het stuur te bedienen. En tot slot werden de adaptieve led-koplampen (ALH) verbeterd om een fijnere regeling van de lichtbundel te verzekeren.

Dankzij opeenvolgende updates en verbeteringen is de CX-5 uitgegroeid tot een kernmodel, dat ongeveer 35 procent van de jaarlijkse verkoop van het merk voor zijn rekening neemt. De CX-5 blijft wereldwijd een van de meest verkochte Mazda-modellen.

 

Bron : mazda-press.com

 

Mazda CX-5 munt uit in uithoudingstest

Gepubliceerd: 13 Jul 2021

cx5

Topcijfers voor een populaire compacte SUV: De Mazda CX-5 heeft de 100.000 kilometer lange uithoudingstest door het magazine ‘AUTO BILD’ met glans doorstaan. Bovendien wist Mazda’s succesmodel de jury niet alleen te overtuigen in het dagelijkse gebruik. De compacte SUV vertoonde ook geen noemenswaardige defecten en zette onberispelijke werkplaatsprestaties neer, wat hem een van de beste scores ooit in de uithoudingstest opleverde.

De redacteurs van AUTO BILD hadden de langetermijnkwaliteiten van de vorige modelgeneratie reeds onderzocht in een eerdere uithoudingstest in 2015. Maar door een werkplaatsfout moest de auto zich toen tevredenstellen met een A-. De nieuwe CX-5 bracht echter geen enkele tekortkoming aan het licht en behaalde dus een A-score en een vierde plaats op 68 modellen die al aan een uithoudingstest werden onderworpen.

In dagdagelijkse omstandigheden maakte de Mazda CX-5 indruk op de redacteurs met zijn ruime interieur, dat moeiteloos plaats biedt aan een gezin of fotografie-uitrusting, alsook met zijn hoge comfortpeil en geraffineerde krachtbron. Ook de soepele interactie tussen de 184 pk sterke Skyactiv-D-dieselmotor en de zestrapsautomaat (5,5 l/100 km en 145 g/km CO2 over de gemengde cyclus) kon op heel wat lof rekenen.

Mazda’s compacte SUV vertoonde ook geen enkel technologisch gebrek tijdens de testperiode: hij kreeg geen pech, viel niet stil en er waren geen defecten of ongeplande werkplaatsbezoeken. En zelfs toen de CX-5 onder supervisie van een expert werd gestript tot op zijn individuele onderdelen, vond de jury geen noemenswaardig defect. Noch de 2,2-liter-dieselmotor, noch het chassis of het interieur hadden zwaar te lijden gehad onder de 100.000 km lange test, wat bij de experts van het vakblad op heel wat bewondering kon rekenen.

Met zijn uitmuntende prestatie in deze uithoudingstest bewijst de Mazda CX-5 eens te meer zijn uitzonderlijke betrouwbaarheid en kwaliteit op lange termijn. In modeljaar 2021 werd de tweede generatie van de succesvolle SUV nog verder geoptimaliseerd, met een opgewaardeerd interieur, een rijkere uitrusting en nog meer geraffineerde krachtbronnen. Behalve de hoogwaardige Skyactiv-D-dieselmotor met 184 pk biedt Mazda nog een andere dieselversie en twee benzinemotoren aan in de CX-5. De CX-5 kan worden gekoppeld aan een handgeschakelde of automatische versnellingsbak en voor- of vierwielaandrijving.

 

Bron : mazda-press.com

 

Mazda elektrificering en Co-Pilot Concept

Gepubliceerd: 18 Jun 2021

elektrificering

Mazda Motor Corporation kiest resoluut voor een koolstofneutrale toekomst en kondigde vandaag aan dat het zijn wereldwijde elektrificeringsplannen zal versnellen.

Tussen 2022 en 2025 zal Mazda een waaier aan nieuwe producten introduceren dankzij de schaalbare SKYACTIV-architectuur (SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture). Deze waaier aan modellen zal vijf hybridewagens[1], vijf oplaadbare hybrides en drie batterijaangedreven elektrische auto’s omvatten. Meer details over deze nieuwe producten en hun lanceringsmarkten zullen in de toekomst worden meegedeeld. 

Daarnaast ontwikkelt Mazda ook een gericht platform voor elektrische wagens: de SKYACTIV EV Scalable Architecture. Dat platform zal worden gebruikt voor elektrische voertuigen van verschillende groottes en koetswerktypes, die tussen 2025 en 2030 zullen worden gelanceerd.

Om flexibel in te spelen op het toenemende aantal geëlektrificeerde modellen zal Mazda zijn flexibele productiesysteem blijven gebruiken om wereldwijd modellen met alle aandrijfgehelen door elkaar te kunnen bouwen.

De CO2-emissies terugdringen – De ‘Multi-Solution’-benadering van Mazda

Mazda blijft zich engageren om de CO2-emissies van elke auto terug te dringen en is van mening dat alle beschikbare mogelijkheden moeten worden benut om klimaatneutraal te worden. Dankzij de ‘SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture’ zal de voortgezette elektrificering hand in hand gaan met de ontwikkeling van geavanceerde verbrandingsmotoren zoals de bekroonde e-Skyactiv X, alsook nieuwe zescilinders-in-lijn die vanaf 2022 overlangs zullen worden gemonteerd in de ‘Grote Producten’ van Mazda.

In verschillende regio’s investeert Mazda in diverse projecten en partnerschappen om de ontwikkeling en het gebruik van hernieuwbare brandstoffen in auto’s te promoten. Zo neemt Mazda in Japan deel aan tal van gemeenschappelijke onderzoeksprojecten en studies in het kader van de lopende samenwerking tussen industrie, academici en overheid om het grootschalige gebruik van biobrandstoffen op basis van microalgen te stimuleren. In Europa was Mazda in 2021 de eerste autoconstructeur die de eFuel Alliance vervoegde.

Geavanceerde veiligheidssystemen voor de bestuurder – Mazda i-Activsense

Mazda’s zijn gemaakt voor automobilisten. Om te blijven bijdragen tot de sectordoelstelling van een maatschappij zonder verkeersongevallen, kondigt Mazda aan dat het zijn gamma geavanceerde veiligheidstechnologieën zal uitbreiden met zijn mensgerichte autonome rijsysteem ‘Mazda Co-Pilot Concept’. Dat zal vanaf 2022 zijn opwachting maken in de Grote Producten van Mazda. Mazda wil deze nieuwe technologie tegen 2025 standaard aanbieden in al zijn modellen.

Met het Mazda Co-Pilot Concept zal Mazda een systeem introduceren dat de toestand van de bestuurder te allen tijde opvolgt. Als het systeem een plotse wijziging in de fysieke toestand van de bestuurder detecteert, schakelt het over op de autonome rijmodus, leidt het de wagen naar een veilige plaats om hem te stoppen en waarschuwt het de hulpdiensten.

De eerste stap in deze evolutie is de Mazda Co-Pilot 1.0, een technologie waarbij de wagen stopt op de berm of pechstrook op wegen waar enkel gemotoriseerde voertuigen toegelaten zijn of binnen dezelfde rijstrook op normale wegen. Als tweede stap zal de Mazda Co-Pilot 2.0 het voertuig zelfs op normale wegen naar de berm leiden om secundaire ongevallen te voorkomen.

Samen met vijf Japanse autoconstructeurs[2] zal Mazda standaard technologiespecificaties uitwerken voor communicatiesystemen in de auto, om zo een gestandaardiseerd communicatiesysteem te creëren om veiligere, stressvrije geconnecteerde diensten aan te bieden.



[1] Exclusief mild hybrid-modellen, maar inclusief modellen met het Toyota Hybrid System (THS), aangeleverd door Toyota.

[2] Mazda Motor Corporation, Suzuki Motor Corporation, Subaru Corporation, Daihatsu Motor Co., Ltd. en Toyota Motor Corporation

Bron : mazda-press.com

 

Mazda Belux kiest voor ALD Automotive

Gepubliceerd: 22 Apr 2021
ALD leasing

Mazda kondigt aan dat het voor België en Luxemburg een leasingovereenkomst heeft ondertekend met ALD Automotive. Sedert 1 maart verstrekt ALD Automotive in beide landen operationele leasingdiensten voor het volledige gamma leasingproducten van Mazda.

Mazda koos voor ALD Automotive omwille van zijn innovatieve aanbod en toonaangevende expertise als wereldwijde distributiepartner. Dankzij dit partnerschap zullen lokale Mazda-dealers kunnen inspelen op de evoluerende vraag naar mobiliteitsoplossingen door de Belgische en Luxemburgse markt via een eigen dealernetwerk te voorzien van aantrekkelijke operationele leasingoplossingen voor bedrijven, kleine of middelgrote ondernemingen en particulieren.

Lees meer: Mazda Belux kiest voor ALD Automotive

Mazda-Connect: de veilige keuze

Gepubliceerd: 12 Mrt 2021
mazdaconnect

Met het Mazda Connect-infotainmentsysteem, dat je terugvindt in de Mazda3, CX-30, MX-30 en nu ook de CX-5 MY2021, heeft Mazda ervoor gekozen om hiervoor geen aanraakscherm (touch screen) te gebruiken maar alle functies zoals navigatie, entertainment, communicatie … te bedienen via de HMI Commander, draaiknop en snelkeuzetoetsen op de middenconsole, die intuïtief en op de tast bediend worden. En voor een aantal opdrachten kan dat ook gewoon met de stem.

Lees meer: Mazda-Connect: de veilige keuze

Mazda CX-5 MY 2020

Gepubliceerd: 05 Mei 2020
cx 5 2020 teaser mrt20

De oorspronkelijke CX-5, die in 2012 werd gelanceerd, was de eerste Mazda die zowel over het Kodo - Soul of Motion-design als over Skyactiv-technologie beschikte. Hij vestigde nieuwe dynamische normen en veranderde de perceptie over hoe meeslepend een compacte SUV kon zijn.

Lees meer: Mazda CX-5 MY 2020

De filosofie van het KODO-design

Gepubliceerd: 28 Apr 2020

mazdamx30Mazda introduceerde zijn unieke designfilosofie in 2010 en zijn vermogen om auto’s meer vitaliteit te geven, is de drijvende kracht achter de meermaals bekroonde stijl van het huidige Mazda-gamma. Zo mocht Mazda recent verschillende designonderscheidingen in ontvangst nemen: de Mazda3 werd bekroond met de designonderscheidingen van Red Dot en World Car Awards, terwijl de Mazda MX-30 en Mazda CX-30 een Red Dot-onderscheiding voor productdesign in de wacht sleepten.

Lees meer: De filosofie van het KODO-design

100th Anniversary - Mazda's Records en Milestones

Gepubliceerd: 24 Apr 2020

mazda goexpeditiontour1936

De keuze voor onconventionele en meer uitdagende wegen naar rijplezier zit elk lid van het Mazda-team in het DNA. Dat blijkt uit de recordboeken en historische kronieken, die bol staan van de voorbeelden van een autoconstructeur die vastberaden is om op zijn eigen manier resultaat te boeken. Die records, mijlpalen en andere legendarische verwezenlijkingen komen terug in een brede waaier van rijfacetten.

Lees meer: 100th Anniversary - Mazda's Records en Milestones

Pagina 1 van 3

 
 
 
Deze website gebruikt cookies
Cookies maken het eenvoudiger voor ons om onze diensten te leveren. Met het gebruik van onze diensten geef je ons toestemming om cookies te gebruiken.